فایل ورد قابل ویرایش
چکیده:
بهبود عملکرد زنجیره تأمین یکی از موضوعات حیاتی برای كسب مزيت هاي رقابتی برای شرکت ها است.این مقاله چارچوبي را با استفاده از رويكرد منظمي برای بهبود اجرای شاخص های عملکرد كليدي (KPI) در زمینه یک زنجیرۀ تأمین پيشنهاد ميكند.چارچوب پیشنهادی بطور کمی روابط وابسته میان یک مجموعه از KPI را تحليل ميكند. اين چارچوب می تواند هزینه های اجرای قطعی KPI را تعيين نموده و استراتژی های بهبود عملکرد را برای تصمیم گیرندگان در یک زنجیرۀ تأمین پیشنهاد کند.
1. مقدمه:
در زمینه زنجیرۀ تأمین پویا، بهبود مداوم عملکرد برای اغلب تهیه کنندگان، تولید کنندگان و خرده فروشان مرتبط، به منظور تقویت رقابت يك موضوع حياتي است.زنجیرۀ تأمین مورد استفاده در شرکت ها( نظير شرکت های Dell ، wal- mart ، Samsung ، Toyota، Lenoro ، Gome و ....) ، در عمل از ابزارهای مدیریت عملکرد متفاوتی برای حمایت از استراتژی های زنجیرۀ تأمینشان استفاده می کنند.نظارت و بهبود عملکرد زنجیرۀ تأمین باعث افزایش یک پیچیدگی وظیفه شده است.یک سیستم مدیریت عملکرد پیچیده شامل بسیاری فرآیندهای مدیریتی، مثل شناسایی مقیاس های سنجش، تعیین هدف ها، برنامه ریزی، ارتباطات، نظارت، گزارش دهی و بازخور است. این فرآیندها در اغلب خروجي هاي سیستم اطلاعاتی جاسازی شده است این خروجي هاي سیستم بر شاخص های كليدي عملکرد (KPI) که برای بهینه سازی عملکرد زنجیرۀ تأمین قطعی هستند، عمليات اندازه گیری و نظارت را انجام ميدهند.سنجش عملکرد برای شرکت ها حیاتی است تا اثر بخشی زنجیرۀ تأمین و کارایی را بهبود دهند(22 و 3). تصمیم گیرندگان در زنجیرۀ تأمین معمولاً بر توسعه دادن ماتریس اندازه گیری برای ارزیابی عملکرد متمرکز می شوند(12 و 3). در عمل، سنجش عملکرد زنجیرۀ تأمین به حد کافی توسعه یافته است، مدیران باید KPI اصلی که نیاز به بهبود دارد را شناسایی نمایند. اگرچه، کشف روابط پیچیده میان KPI های مختلف و نظم در اولویت های اجرای KPI های انفرادی سخت است: بعنوان یک حقیقت، تعیین اولویت های درون یک مجموعه معین از KPI ها یک تنگنا برای بسیاری از شرکت هايي محسوب مي شود كه در تلاشند برای بهبود مدیریت زنجیرۀ تأمینشان (SCM) از آن بهره جويند. این مسئله بدون توجه به نیازهای واقعي و راه حل های مؤثربرآورده كردن آنهاهمچنان باقی خواهد ماند. برای حل این مسائل،در اين تحقیق یک رویکرد اصولی در تجزیه و تحلیل و انتخاب درست گروه های KPI و استراتژی هایی برای اجرای آنها، برای بهبود عملکرد زنجیرۀ تأمین پیشنهاد می شود.این مقاله ضمن ساماندهي استنباط ها در اين زمينه به چالش های بهبود عملکرد زنجیرۀ تأمین در 2 بخش تئوری و عمل پرداخته و بعد از آن چهارچوبی برای تجزیه و تحلیل مدیریت عملکرد زنجیرۀ تأمین و یک رویکرد اصولی برای تخصیص اولویت KPI های مختلف، مبنی بر هزینه هاي تکراری بهبود هر KPI پیشنهاد می کند.و در مرحله بعد درباره کاربرد گویای این روش در مدیریت زنجیرۀ تأمین توسط یک شرکت خرده فروشی بزرگ بحث می شود.سرانجام نتایج و محدودیت های بحث ها، مسائل حل نشده، و راه های ممکن برای تحقیق آینده ارائه می شود.
دانلود مقاله بهبود مدیریت عملکرد در زنجیرۀ تأمین
دانلود مقاله بهبود مدیریت عملکرد در زنجیرۀ تأمین
نظرات شما عزیزان: